Kommuneplantillæggets baggrund, formål og indhold

Baggrund og formål

Frederikssund Kommune har modtaget en ansøgning med ønske om at opstille en gittermast med en højde på 42 m med tilhørende antenner, antenneudstyr samt teknikskabe og teknik bygninger ved Idrætsvej i Slangerup. Masten ønskes opstillet, da det ud fra en overordnet samfundsmæssig interesse er vigtigt, at teleinfrastrukturen udvikles i takt med selskabernes dækningsforpligtelser, så der skabes god mobildækning i hele landet. Gittermasten erstatter en eksisterende rørmast ved lokationen med en højde på 24 m. Ifølge ansøgende teleoperatør kan højden på eksisterende rørmast ikke efterleve nutidens dækningsstandarder.

Plan- og Miljøudvalget besluttede på sit møde den 3. marts. 2020 at udarbejde et kommuneplantillæg, som muliggør en anvendelse til teknisk anlæg i form af en telemast.

Formålet med kommuneplantillægget er, at der oprettes en ny kommuneplanramme T 3.2, som giver mulighed for at anvende området til teknisk anlæg i form af en telemast med tilhørende antenner, antenneudstyr samt teknikskabe og teknik bygninger.

Indhold

Kommuneplantillægget udlægger en ny kommuneplanramme T 3.2 til teknisk anlæg i form af en telemast med tilhørende antenner, antenneudstyr og teknikskabe og -bygninger.